VELKOMMEN!

Vær med meg gjennom min livshistorie. Kanskje det ville hjelpe deg til å forstå at du ikke er alene... og noen ganger er det akkurat det som er nok.
Her skal jeg dele mine tanker og erfaringer. Det er min lille dagbok. Håper det blir mange som finner veien hit, finner noe av interesse og jeg er veldig takknemlig om dere skriver en kommentar.



mandag 5. november 2012

BROKKOLI
 
 
Inneholder en ingrediens som kan blokkere det "defekte genet" som påvirker veksten av svulster. Denne ingrediensen er isothiocyanates, ITCs, som blokkerer genmutasjon p53, som er ansvarlig for kreftvekst. Når dette genet er skadet eller mutert, det opphører å gi beskyttelse mot kreft. Forskerne sier at disse mutasjonene er til stede i omtrent halvparten av pasienter med kreft.
Resultater fra undersøkelsen viser at ITCs er i stand til å fjerne defekte gener p53 fra kroppen.
TILBEREDNING: Kort tilberedningstid (i saltet vann 5-6 min. eller dampe).
VARIASJONER: - dryss med sesamfrø og sitronsaft,
                               - i supper,
                               - omelett (hakkete stilker og blomst),
                               - pasta: hakkete peanøtter, brokkoli og olivenolje.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar