VELKOMMEN!

Vær med meg gjennom min livshistorie. Kanskje det ville hjelpe deg til å forstå at du ikke er alene... og noen ganger er det akkurat det som er nok.
Her skal jeg dele mine tanker og erfaringer. Det er min lille dagbok. Håper det blir mange som finner veien hit, finner noe av interesse og jeg er veldig takknemlig om dere skriver en kommentar.



mandag 10. desember 2012

Endelig er den etterlengtede dagen her. Kontroll! MR og CT resultat.
CT: kjent tumor i øvre høyre mediastinum som innleirer halskar. Sammenlignet med siste CT fra 07.08.:
- tumor har i dag mindre volum og med tydelig mindre anleggsflate mot trachea. Største aksiale diameter redusert fra 2,9-2,5 cm (uten behandling). Ingen metastasesuspekt tilkommet i mediastinum eller parenkym. Ikke tilkommet metastasesuspekte leverlesjoner. Ingenting tilkommet i skjelett.☻
MR: metastaser i hjernen. Sammenlignet med siste MR fra 28.09. og etter gammakniv behandling:
-metastasen på høyre side har økt i størrelse fra 14x12x15 mm til 18x15x17 mm og ødem er uforandret. En til metastase på høyre side som var på 4 mm er uforandret. En metastase på venstre side har krimpet fra tidligere 9 mm til 7 mm.
Ikke nytilkommet forandringer.
Her er jeg litt skuffet. Har forventet litt bedre resultat etter gammakniv.
Legen skal snakke med Bergen sykehus og kanskje det blir mulig å gjøre det om igjen.
I alle fall, inntil videre ikke noe behandling (cellegift eller stråling).
Så, ikke værst. Jeg er ferdig med enda en kamp. Nå er jeg fornøyd. Til neste. Fordi jeg bare ønsker å leve. Det kan være som dette.♥
In spe

2 kommentarer:

  1. Både gode og vonde nyheter, ser jeg. For en stå-på-vilje du har! Varme hilsener <3

    SvarSlett
  2. En klem fra meg til deg. Takk!

    SvarSlett