VELKOMMEN!

Vær med meg gjennom min livshistorie. Kanskje det ville hjelpe deg til å forstå at du ikke er alene... og noen ganger er det akkurat det som er nok.
Her skal jeg dele mine tanker og erfaringer. Det er min lille dagbok. Håper det blir mange som finner veien hit, finner noe av interesse og jeg er veldig takknemlig om dere skriver en kommentar.



mandag 3. desember 2012

ET BØNN TIL LEGER
Et menneske er uerstattelig, og hvert menneske er enestående.
Dere har livene våre i deres hender. Dere må se på oss, snakke språk vi forstår, huske våre navn. Spørre hvordan vi har det, hvordan vi føler. Ikke si oss hvordan vi skal føle. Vi er vettskremte. Vi er døende. Hold oss i hånd, for dere er kanskje de siste vi ser i dette livet.
Vi vil føle ro rundt dere. Dere må svare på våre spørsmål, være ærlige og tilgjengelige. Hvis vi er opprørt på dere, må dere forstå det også. Dere må vite at det er den værste opplevelsen i livet vårt og at det er uutholdelig.
Jeg har vært heldig med mine leger til nå. Håper det fortsetter på den måten. De fortjener min takknemlighet uansett hvordan det går.

2 kommentarer:

  1. Hei, jeg har ikke rukket å bli så kjent med deg, men får høre så mye fint om deg fra de på jobb. Har lest de fleste innleggene her på bloggen, og jeg ser at du er en særdeles klok dame. Kommer til å følge deg på bloggen, skriver selv blogg.

    SvarSlett
  2. Tusen hjertelig takk Anne Grete. Det var veldig higgelig det som du sa. Det hjelper meg veldig å skrive og også vite at noen leser det. Hva skriver du i bloggen din? Skriv ned adressen så kan jeg også lese. Mange hilsener!

    SvarSlett