VELKOMMEN!

Vær med meg gjennom min livshistorie. Kanskje det ville hjelpe deg til å forstå at du ikke er alene... og noen ganger er det akkurat det som er nok.
Her skal jeg dele mine tanker og erfaringer. Det er min lille dagbok. Håper det blir mange som finner veien hit, finner noe av interesse og jeg er veldig takknemlig om dere skriver en kommentar.



mandag 18. mars 2013

Er optimister naive som ser verden gjennom rosa briller? Er pessimister de som på grunn av sine negative holdninger ikke ser løsninger som tilbys? Er optimister lykkeligere, sunnere fordi de tror at ingenting er uløselig-det fins alltid en utgang?
Uansett, optimisme er en fin egenskap fordi den tvinger oss til å smile, og det bedrer humøret til dem som smiler. Når vi smiler vil folk gi oss et smil tilbake, selv om de føler ikke for det. Når vi utstråler smil og optimisme vil vi være mer glade og fornøyde, så vi kunne raskere finne en løsning for noen problemer. Vi må smile selv når vi føler ikke for det, når vi har det så vanskelig, at vi foretrekker å gråte. Det som først ser ut som et forvrengt ansikt, vil snart bli til et smil, og det vil bli lettere. Med alle vanskeligheter, må vi samle alle krefter og smile. vi må ikke miste håp og optimisme, fordi livet er kort, og vi har mulighet og privilegium for å leve det. ☺

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar