VELKOMMEN!

Vær med meg gjennom min livshistorie. Kanskje det ville hjelpe deg til å forstå at du ikke er alene... og noen ganger er det akkurat det som er nok.
Her skal jeg dele mine tanker og erfaringer. Det er min lille dagbok. Håper det blir mange som finner veien hit, finner noe av interesse og jeg er veldig takknemlig om dere skriver en kommentar.



søndag 28. oktober 2012

Dagens motto: "Det går bra".
Ja, det er i morgen. Jeg skal få gammakniv-behandling. Er allerede i Bergen på sykehuset. Min kjære datter Alica er med meg og jeg er veldig takknemlig. Er veldig spent og redd for det ukjente.
Behandlingen går ut på at om morgenen behandlingsdagen festes en metallramme til hodet mitt ved hjelp av 4 skruer som festes til kraniet (bildet kommer). Dette gjøres i lokalbedøvelse. Når dette er gjort, gjøres det en MR-undersøkelse av hjernen min slik at de kan besteme svulstens posisjon, fasong og størrelse helt nøyaktig. Deretter må jeg vente noen timer (med rammen på hodet og sannsynlig hodepine) mens de gjør de nødvendige utregninger og lager doseplanen. Når dette er gjort, starter behandlingen i Gammakniven. De sier dette er smertefritt (kommer tilbake til dette) og kan være mellom 30 og 60 min. Neste dag kan en reise hjem og skal til kontroll på hjemmesykehus.
In spe

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar